Odenseborgmester: Send flere skatteyderkroner (Trafikpolitik)

af Pyloriis, søndag 20. oktober, 2019, 22:04 (544 dage siden) @ tgpsen

... Jeg tror at en løsning med hyppige afgange mellem Kolding i syd og Randers i nord med tog som kan køre op til 160 km/h og med gode og hurtige ind- & udstigningsmuligheder kombineret med højhastighedstog med stop i Aarhus vest, Taulov, Odense samt Ringsted og med 15 mun. drift giver langt flere muligheder for at tiltrække såvel "lokale" pendlere som pendlere mellem landsdelene og som IKKE bliver dyrere end at bygge en Kattegatforbindelse.

Jeg tror du undervurderer terrænforholdene i Østjylland. Højhastighedsbane der bliver dyrt, med mange broer og tunneler. Derfor snor den nuværende bane sig sådan.

Mon IKKE 60 mia kr fra Kattegatforbindelsen er mere end rigeligt til at overvinde terrænforholdene. Med tunneler of viadukter burde det ikke være en umulig opgave idag.

Det er jo dybest set det man har indset på Fyn.

Det de har indset er at en Kattegatforbindelse vil skyde genvej forbi omvejen Fyn. Derfor vil de forhindre den. De må derfor købes med en Kattegat-sidebro til Fyn og bil/bane bro

Ja og de har jo ret i at forbindelsen i den grad forbigår Fyn via Kattegatforbindelsen.
De vil få færre og langsomme tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederDSB MY1135
Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen