Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S-tog 5, 10, 20, 30 (45 og 60 min) drift (Generelt)

af Anonyme, 21/10 2019, 08:53 (1641 dage siden) @ KKLD

Derudover så stopper linjerne med at køre i hverdage fra 20 minutters drift til slet ikke at køre i cirka 5 timer. Ville det ikke give mening at køre hvert 30. minut først, og så evt. hvert 45. og så hvert 60. minut før kørslen helt stopper?

Linje F er især speciel da den går fra 10-minutter mellem hver afgang til slet ikke at køre i cirka 5 timer. Hvad med en overgang på 15, 20, 25, 30 min mellem hver afgang indtil kørslen ophører?


Det forholder sig vel ikke sådan i virkeligheden at der pludselig er halvt så mange mennesker efter fx kl. 19:30, hvor der på de fleste linjer pludselig kører halvt så mange tog, og mellem Hundige/Holte kun en fjerdedel.

Rigtig meget af det, er jo kontraktstyret. Forstået på den måde, at DSB må køre x antal kontraktkilometer om året på S-banen. Hvis man vil udvide produktionen (flere km), skal dette godkendes alverdens steder. Jeg mener desuden også, at dette er relativt fastlåst i kontrakten, der dog udløber i 2023/2024.
De kan dog, som regel, godt få lov til at omlægge produktionen, som det er tilfældet med den udvidede natkørsel op til helligdage, men DSB er samtidig nødt til at skære fra et andet sted.

Derudover kommer hele lokofører situationen, som i øjeblikket er ret anspændt plus de er underbemandede.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak