Mumbai og private planer... (Trafikpolitik)

af steenth, lørdag 26. oktober, 2019, 10:46 (538 dage siden) @ tgpsen

Hvor deler mine afsnit over flere - det er dårlig stil.

Det er dårlig stil ikke at læse korrektur på sine indlæg.

Går nogle sprogfejl igennem, som jeg får fanget... selv med korrektur.

Eller er det tegn på at du kan overskue en sætning af gangen..

Eller at simulere oprørt over at jeg kommenterer enkelte sætninger inde i afsnit. Der er ikke noget galt ved at dele afsnit op.

Du gør det altid. Her er endnu et afsnit, som du har hakket op.... Det sker regelmæssigt du deler afsnit, som har en helhed... Det ikke i orden....

Men du kan ikke finde information selv... Jeg har hurtig prøvet at finde reelt information, som kan bruges til noget. Hvis man skal sammenligne banesystemer, så skal man ikke alene kigge på strømsystem. Hvor bruges banesystemet? Hvad er køreplanstrukturen? Hvordan er spornettet indrettet? Passagerstrørme... osv.

Du bad mig finde et eksempel. Jeg gav dig et eksempel.

Du har stadig kun fokus på et element..

Det lyder ideelt. Det kunne man så også gøre med S-banen efter den var omstrømmet. S-tog hinsides Køge og Ringsted.


Hver sted, sine løsninger... men Mumbai er ikke nogen S-tog, men et forstadssystem, som er meget stærk benyttet .

Ja, et S-togssystem.

Et S-tog system er kendetegnet med en køreplan med faste minutal.. Med overskuelige linjer. Mumbai er fordelt 3 hovedsystemer med en køreplan for hver tog, hvor afstanden imellem tog er uregelmæssigt set i den samme time. På det system i Mumbai, som jeg har kigget mest på, var der mindst 4 forskellige køremønster.

Jeg ved hvad du svar her... for de har ikke ændret på driftsformen.... de har i Mumbai bare fået mere strøm, som de har brugt til længere tog... men de har tanker om at forbedre infrastrukturen - de kunne jo indfører CBTC som næste trin....

Du bad ikke om et eksempel hvor man har 1500 V => 25 kV for at ændre driftsformen.

Jeg kigger på helheden. Og ikke kun hvor der er skiftet strømsystem. Du kan ikke give et eksempel på en moderne storby (helst europæisk), som har et bedre togsystem til det behov, som S-tog system giver i København mht. til kapacitet, frekvens og køretider.

Godt du selv skriver det. Dit projekt i København er hypotetisk....

Alle projekter er hypotetiske indtil de bliver bygget.

og jeg er mere interesseret i mere realistiske planer, som er håndtering seriøst end endeløse snak om hypotetisk private planer... Jeg synes det er mere interessant kigge på fx hvad kommunerne på Fyn har af tanker - for de kan påvirke på både deres eget område og på staten spor...

Jamen gør du så det.

Og var et afsnit, hvor jeg ikke kan se meningen, at det blev delt op. Midt i en sætning....

Men forummet er til generelt diskussion, hvad der sker på banerne. Og dine privater planer er ikke verdens vigtigste at diskuttere. Men jeg vil gerne diskuttere banesystemer - det interessere mig...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen