Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Balance i S-togssgrenene, Frederikssundsbanen (Trafikpolitik)

af Rørvig Station, 1/11 2019, 11:07 (1637 dage siden) @ KKLD

I stedet for at spekulere i at vende S.tog på grenene, kunne det være at man for en gangs skyld burde se på en visionær langtidsløsning.

Der er flere passagerer fra vest/syd, og togene kører tomme Klampenborg-Hellerup. Det samme gælder stoptogene til Holte.

Læg Frederikssundsbanen om, som det bliver muligt at køre ad Lersøbanen til Boulevardbanen. Det vil ikke tage længere tid end den nuværende omvej via Valby.

På længere sigt bør man selvfølgelig omlægge Frederikssundsbanen helt, sådan at det ikke tager ½ time at køre de 10 km fra Herlev til Nørreport.


Hvad ser du som en visionær langtidsløsning?

Cut'n'cover under Frederikssundsvej+Nørrebrogade. Så er ruten de 10 km den er, og skal ikke dele 'røret' med andre.

Hvad er det der får dig til at sige at togene kører tomme Klampenborg-Hellerup og Holte-Hellerup?

Personlige observationer. Klampenborgtogene er kun undtagelsesvis fyldte ved begivenheder på Bakken, Holte-stoptogene aldrig. Har du andre observationer?

Hvordan ser du at Frederikssundbanen bliver omlagt for at folk har kortere tid fra Herlev til Nørreport? Der er jo mange som tager metroen fra Vanløse/Flintholm som gør turen meget kortere end 30 min. Jeg kan ikke se problemet du prøver at løse? Der er allerede en løsning som jeg ser det.

Undgå togskift + det tager også tid med metroen. 25 min. i følge Rejseplanen, hvis man starter med linje C (21 med H). Det giver 24 km/t, det er helt uacceptabelt. Hvorfor tror du at folk flygter over i metroen på Vanløse? For at spare 5 minutter. Mon ikke folk ville blive glade for at spare 15-20 minutter mere?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak