Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nordsjællandske lokalbaner skal fornyes for en halv milliard (Trafikpolitik)

af Simon1906, Hedehusene, 2/11 2019, 10:26 (1635 dage siden) @ Niels Munch

Der er mange gode ideer vedr bedre kollektiv trafik, som nok de fleste i dette forum ønsker. Men vores samfund har nok ikke pengene til alle ønskerne, jeg er glad for at det ikke er mig der skal beslutte hvad der skal laves. Jeg for mit vedkommende syntes at man skal få den slidte infrastruktur på plads. Altså spor, signaler, broer og stationer. Apropos Nærumbanen syntes jeg stadig det var værd at forlænge den kommende letbane til Nærum og måske længere?? Hvis der er teknisk og økonomisk muligt. Apropos lokalbaner i Nordsjælland håber jeg at man kigger på en løsning med batteritog, samt får gennemført projektet med ombygningen af Hillerød station. Østbanen håber jeg får penge til spormoderniseringen
Og så må vi ikke glemme det Fynsk Jyske. Først og fremmest letbane i Århus. Jeg krummer tæer over at høre den ikke kan køre tilfredsstillende fordi det er blevet lidt frostvejr. Jeg tror næppe de har de samme problemer i Tyskland. Sidste ønske droppe det med at have lyntog til alle stationsbyen i landet, istedet nogle effektive regionaltog gerne med batteridrift.

Simon
Hedehusene


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRailIndsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak