Avatar

Nordsjællandske lokalbaner skal fornyes for en halv milliard (Trafikpolitik)

af mss ⌂, søndag 03. november, 2019, 00:07 (275 dage siden) @ Togbus

Jeg synes også det var forkert at de ombyggede Farumbanen til S-tog i 70'erne. Hvad var der galt med MO'erne? Med afgang hver halve time kunne enhver også sikre sig at der var et tog der matchede. Men det er typisk, folk har altid en masse urealistiske projekter som der overhovedet ikke er råd til.

I dag ville Farumbanen være blevet opbygget til letbane og så ville der være omstigningsmulighed til Cityringen på Nørrebro med direkte nedgang fra Lygten-stationen. Formentlig en mindst ligeså effektiv løsning som omvejs-S-banen over Svanemøllen.

Tak til jer begge.
Dejligt med lidt ironi, når nu over halvdelen af tråden er gået off-topic med egeninteresser frem for det egentlige tema...! ;-)

Interessant med nye tog til Nærumbanen. Nogle bud på hvilke materieltyper det kan ende med?
Nærumbanen har jo typisk små tog, måske kan det blive batteridrevne tog?
Jeg kan dog ikke umiddelbart finde nogle små motorvogne med denne fremdriftsform. Jeg har fundet 2-vognstog fra Alstom og Stadler. Men sådan noget som en Lint 41 i Akku-udgave var vel ikke utænkeligt.

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Brammingeulykken
Brammingeulykken
Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.
 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen