S-tog på Vestfyn: Ministeren: Glem det (Trafikpolitik)

af Rørvig Station, tirsdag 05. november, 2019, 08:14 (14 dage siden) @ mpp

Nej – jeg siger at passagergrundlaget ændrer sig når man forbedrer servicen. Det kan man givetvist se der hvor man har nybygget metro eller forbedret togdriften. Men forbedrer man ikke togdriften vil der også i fremtiden "ikke være passagergrundlag".

Gad vide hvor meget det forøger brugen af kollektiv trafik at man har foretaget massive nedskæringer af busdriften i Købehavn og region Hovestaden og samtidigt begyndt at opkræve "kvalitet"stillæg for ståpladserne på den gamle metrostrækning på Amager, hvor man har skåret en stor del af busdriften væk. Men også på sjællandssiden skal folk jo gå 10 min fra deres nedlagte busstop ned til metrostationen, og derfra ned til perronen derfra. Og tilsvarende i modsatte ende. En bustur, der før kunne klares på et kvarter tager nu en halv time, mens bilisterne fra metro-mafian hævder at turen kun tager 10 minuttter nu· Kan borgerne i forstæder, yderområder, Amager bruge cityringen til noget, når deres bus er skåret væk?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen