Avatar

S-tog på Vestfyn: Ministeren: Glem det (Trafikpolitik)

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, tirsdag 05. november, 2019, 09:45 (273 dage siden) @ Schienenwolf

Om man kalder det S tog eller regionaltog er vel i princippet det samme.

Det er præcis der kæden hopper af - at man kalder det S-tog og så tænker alle på 5 minutters drift.
Der mangler simpelthen en 4 kategori af tog i Danmark imellem S-tog og Regionaltog. De skal klart være elektriske for at sikre høj acceleration, have mange døre for hurtig passagerudveksling men nok bedre komfort end S-tog som vi kender det da den enkelte rejsende kører længere.
Typen kunne med fordel benyttes på Vestfyn og til Roskilde og på kystbanen.
Og med de varianter flere af de kendte platforme udbydes med er jeg såmænd ikke sikker på at der ikke ville kunne opnås nogen stordriftsfordel. Det kunne sikkert sagtens være samme platform til egentlige regionaltog med samme drivlinie men med højere gearing og dermed hastighed (og langsommere acceleration) færre døre og samme eller måske bedre komfort.
Kald den manglende type S-Regional (S = Stiv køreplan :-) ).

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Gribskovbanen
Gribskovbanen
Pris 370,- kr.
 Læs mere 
3 flyttefirma tilbud
Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik
Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen