Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Letbanedirektør retter hård kritik mod forgænger (Generelt)

af Peter Christensen, 5/11 2019, 18:40 (1605 dage siden) @ Henrik Hansen

Det er ret trivielt og simplet, hvad den gode letbanemand har gang i.
Når jeg sammenligner med besætninger på skibe - som skiftes med jævne mellemrum - så høres med mellemrum klagesangen "det er den tidligere besætnings fejl".
Javel så.
Hvis der lige er skiftet folk - lad os sige inden for 14 dage - og der kommer en lang liste med alskens fejl og forsømmelser, så er jeg ikke afvisende.
Jo længere tid efter påmønstring, jo vanskeligere er det at få mig overbevist om arguments rigtighed.
I øvrigt falder det i mit lod at give vurderinger af skippere og maskinchefer - hvilket alle parter er helt på det rene med. En skidt vurdering fra min side og vi ender i kassen med de muntre disciplinærværktøjer…..og ingen bonus det år. Som i alt andet er der "checks and balances" så jeg ikke slagter folk på petitesser.
Den nuværende letbanedirektør er et ekkokammer af de samme undskyldninger, jeg hører ude fra vandet.
I min lille verden kunne vedkommende have stillet de rigtige spørgsmål og stillet de rette krav efterfølgende ved ansættelsen. Hvis svarende ikke var tilfredsstillende, så kunne han takke nej til jobbet.....så han har selv en del af æren for sagernes tilstand.
Omvendt, kan den letbane tiltrække særdeles dygtige typer eller holder de sig bare væk fordi de har lugtet lunten?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB P925 1

Lokomotivfabrikker

Læs historien om:
F. Schichau, Elbing, Tyskland

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak