Sporarbejde 2020 Næstved - Ringsted spg (Generelt)

af KKLD, tirsdag 05. november, 2019, 18:53 (8 dage siden) @ Gæst42

Er det idag ikke muligt at køre på s-banen med IC3 eller dobbelt dækker hvis man antog man i Køge kørte over på s-banen og kørte imellem 2 s-tog afgange i myldretiden?


Der er ikke plads med den nuværende køreplan.

Fjern tog skal køre på ydre signaler og da Køge bugt strækningen er anlagt efter indførelsen af HKT er der langt mellem dem.

Eksempelvis skal det forankørende s-tog være i Ølsemagle (mellem Køge Nord og Jersie) før du kan afgå med din dobbeltdækker fra Køge. For s-toget tager det 8 minutter fra Køge til Jersie, så du vil ikke kunne opretholde 10 minuttersdrift på linje E, længere inde får du så også linje A du skal kæmpe med pladsen om.
Når du når København H skal du så vende i spor 10/11 for ikke at ødelægge det for de øvrige s-togs linjer. Men her er perronhøjden højere end på fjern, så IC3 kan nok ikke åbne døre og DD har en indstigningshøjden på 55 cm og perronen er 92 - noget af et trin ned! (eller op hvis man skal ud)

Sats i stedet for at få forlænget linje A til Køge i perioden.

Ja, det giver mening at forlænge Linje A til Køge så både Linje A og E kører dertil. Eller hvert fald så alle Linje A kører til Solrød Strand og ikke hvert andet s-tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Danske privatbaner

Læs historien om:
Dansk Jernbane ApS
Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ
Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen