Sporarbejde 2020 Næstved - Ringsted spg (Generelt)

af KKLD, tirsdag 05. november, 2019, 19:35 (279 dage siden) @ glade-koege

Min plan var linje a afgik 6 minutter efter E fra Køge og kun stoppet på Køge nord og kørte over i normal plan fra Solrød strand..

Dsb har fået mit forslag men er både materiale og antal lkf og banedk der kan drille..

Ud over det køre kun 7.05 og 7.25 fra Køge st idag med 2 SA og dette skal også ændres.

Faktisk bliver den mest hurtig rejse togbus Næstved - Ringsted og så IC/lyn til Kbh h det 10 minutter hurtigere ca

Der bliver kun brugt dd på den lukket bane..

Hvis kun 07:05 og 07:25 kører med 2 SA, hvad gør de andre så? 1 SA+1 SE?

Jeg har haft en tanke som måske ikke er realistisk, men det er at nærmest alle SE kun bliver brugt på Ringbanen som tilgengæld går tilbage til 4-minutters drift som den havde i 2011 så vidt jeg husker, eller måske 3-minutters drift. Der er jo kommet CBTC på strækningen. Den bliver alligevel brugt som en slags metro.

Det betyder så at alle andre linjer kan få længere tog med de overskydende SA.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Jærnbanen gennem 100 aar
Jærnbanen gennem 100 aar
Redaktionen har fra Kim Diedrichsen modtaget en scannet version af Illustreret Familie-Journals 26. Haandbog fra 1927, der indeholder ´En Skildring af Ildhestens Sejrsgang over Jorden og nogle træk af Jærnbanens Historie´. Hæftet er på 48 sider.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen