Enkeltsporsdrift cityringen (Generelt)

af mpp, tirsdag 05. november, 2019, 21:46 (9 dage siden) @ Rørvig Station

Tjao. Deler man cityringen op i 4 bidder skal hvert metrotog køre 6 minutter i hver retning. Det vil så give formel 12-minuttersdrift hvilket ikke er lige så godt som hvad der er nu. Det skulle så koordineres man ikke skulle vente for lang tid på det næste tog når man kommer frem, hvilket givetvist ville være vanskeligt. Så det kan give en 6-10 minutter længere rejsetid på de længere rejser. Til sammenligning giver det en 15-20 minutter rejsetidsforlængelse på de korte rejser når metroen kun kører den ene vej (hvis man skal den anden vej). Det er altså lidt mærkeligt at man om aftenen lige skal huske hvilken vej den kører når man skal hjem.

Den anden del af spørgsmålet er så hvad man vil gøre når M4 åbner og der skal laves arbejde i metroen om aftenen og natten.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DB Cargo
Gastoget
Gastoget
Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen