Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Arbejdstog afsporet - erstatningsbusser (Generelt)

af SimonS, 7/11 2019, 12:16 (1603 dage siden) @ mikedk2100

Tidligere i dag blev et arbejdstog afsporet ved Orehoved. Det betød, at der ikke kunne køre tog mellem Nykøbing F og Næstved.

https://www.tv2east.dk/artikel/faerre-tog-mellem-nykoebing-falster-og-ringsted-dsb-inds...

Men hvorfor helt til Næstved? Jeg kan forstå, at man ikke kan køre tog mellem Falster og Sjælland, og at man så springer til den nemme løsning med busser der, men hvorfor kan man ikke køre fra København til Vordingborg og omvendt med togene, så folk slap for at køre i bus hele vejen fra Nykøbing F til Ringsted?

I artiklen er der indsat en boks med oplysninger fra DSB om, at der også kører tog fra Vordingborg via både Køge og Roskilde. Kan det svare sig at fortsætte med bus til Ringsted? Måske hvis de kører uden stop. Men vel ellers ikke?


De første trafikmeldinger lød på en afsporing, men det er åbenbart kun et nedbrud. Heldigvis da.

Nu slår min uvidenhed muligvis igennem. Jeg ser tre spor på billedet. Hvis man har behov for at holde i det midterste spor og arbejde, er der stadigvæk yderligere et spor til rådighed. Ville man ikke kunne anvende det og opretholde togkørsel?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak