Enkeltsporsdrift cityringen (Generelt)

af mikedk2100, København Ø, torsdag 07. november, 2019, 15:21 (12 dage siden) @ Banemanden

Der er altid vedligehold og småjusteringer. Perrondørene skal efterses, ikke fordi de er i stykker, men for at forhindre de gør det midt i det hele.
Ringstedbanen har også haft flere justeringer, og den var HELT færdig da de afleverede nøglerne til den.

Jeg tror også der er stor forskel på, hvornår folk i branchen og så brugerne mener noget er (helt) færdigt - og det skal man passe på med at udmelde, for det klincher ofte.

Ringstedbanen var måske isoleret set for folk i branchen færdig, men bare ikke brugbar for passagerne, da der stadig mangler forbindelse til Køge og man stadig arbejder på at skabe ordentlig forbindelse i Ringsted.

Det samme kan siges om Cityringen, da der ikke er ordentlig forbindelse mellem Metro og andre tog på København H og Østerport.

Nå ja - og så ved Trianglen. Et par måneder før Cityringen åbnede, da udmeldte kommunen, at nu var de endelig færdige med renoveringen Øster Allé. Så den blev indviet mens både Trianglen var et stor vejarbejde, og Metrobyggepladsen stadig en realitet. Så blev Cityringen indviet og kommunen var stadig i gang med at renovere Trianglen. Ifølge dem selv skulle pladsen være færdig 31. oktober 2019.

I dag er der stadig midlertidige trafiklys, udgravninger og afspærring af fortov på Trianglen - for brugerne en plads, der langt fra er færdig, trods 2 indvielser. Det er vel ikke så underligt, at kunderne blive en smule trætte og skuffede over, at man kalder ting for færdige.

Og jeg synes, der er stor forskel på vedligehold og småjusteringer, når blot tingene fungerer som det var hensigten, og så at kalde et projekt for færdigt, når det endnu ikke kan bruges efter hensigten.

Ja det var dagens sure opstød :-D

Mvh
Michael


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Danske privatbaner

Læs historien om:
Railion Danmark A/S
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen