Gratis foredrag om batteritog onsdag i København (Generelt)

af P.Jensen, fredag 08. november, 2019, 18:34 (4 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Sammenligningen i præsentationen.
Nordvestbanen Odsherredsbanen
Passagerer/dag 1.232 3.499
Stop undervejs 5 11
Dieselolie/dag ca. 5.300 liter 3.800 liter
Dieselolie/passager 4,4 liter 1,1 liter

ME og IC4 er ikke optimalt på Nordvestbanen.

Med de investeringer der spares og de fordele batteritogene har - fra Kalundborg/Nykøbing med sammenkobling i Holbæk før de kører mod København - mener jeg at elektrificering af strækningen til Kalundborg bør stoppes.

Hvor står politikerne i alt dette?

P.Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen