Ingen reservetog på Holstebro-Skjern fra K21 (Generelt)

af Banemanden, lørdag 09. november, 2019, 11:39 (6 dage siden) @ Vollensir

Mange af de baner som bl.a. Arriva kører på i dag, klarede DSB sig lige så godt på ved godt der er lavet undersøgelser og analyser m.m. På at Arriva er så og så gode bedre end DSB var. Nu skal man jo bare huske at ikke alle de her analyser er lavet på samme måde. Man sammenligner ARRIVA på en måde og DSB på en anden måde.

Nu sammenlignede man altså ikke DSB og Arriva generelt, men på tal fra samme strækninger - altså da DSB havde dem og da Arriva fik dem. Arriva har nok også sine problemer, men de tilbyder noget bedre dækning og service for passagerer end DSB kunne. Times are changing.

Mange siger at ARRIVA har så mange rettidige tog i forhold til DSB, ja ja men der er dæleme også forskel på de baner de kører på. DSB skal ofte kører bag ved godstog på Fyn og Sjælland, afvente andre forsinket tog, er meget ramt af alle Banedanmarks sporarbejder rundt omkring i landet. Tror ikke det ville værer bedre at et andet selvskab kom til at kører i stedet for.

DSB havner ikke pludseligt bag et godstog. Der er lagt køreplaner for det hele og de får ikke lov at køre bag det, hvis det ikke er planlagt forinden.

Det man vil forvente af et andet selskab er, at de tager passagererne alvorligt og ikke bare siger: “du kan køre med os”. Sikke en service. Du kan gå ind i toget.

De burde skele til SJ som blev reduceret så vanvittigt at de næsten lukkede biksen, men som alligevel har fået en så god forretning ud af deres tog, at de igen havde mulighed for (og vandt!) udbud på øresundstrafikken. Det gjorde de ikke fordi de er SJ, men fordi de faktisk kunne præsentere nogle bedre måder at gøre tingene på.

DSB ville skabe glæde hvis de til IC tog fx ikke solgte billetter til mere end der er sæder til som de fx gør i x2000. Resten må med regionaltogene.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen