Ingeniøren - om s-tog til roskilde (Generelt)

af Pyloriis, tirsdag 12. november, 2019, 16:49 (24 dage siden) @ mikedk2100

I planen er der 6-8 regional/ICtog i timen og så 6 S-tog.

Så rejsetiden bliver ikke længere, tværtimod stopper ingen Regionaltog i Hedehusene og kun 3 Regionaltog ud af de 6-8 stykker vil stoppe på Trekroner så turen burde altså blive lidt hurtigere.
Fordelen er hurtigere rejsetider hvis du skal til en station på vestegnen plus flere rejse muligheder.


Ja hvis man beholder regional/IC-togene og lader dem stoppe færre steder mellem Roskilde og København, så vil man selvfølgelig kunne beholde den rejsetid, der er i dag.

Men det jeg egentlig svarede på var, at det ikke hjælper på rejsetiden, at der med S-tog er flere afgange. For ventetiden vil være den samme, uanset om man skal med S-tog eller regional/IC-toget.

Mvh
Michael

Men hvis man så bor nær ved Hedehusene eller Trekroner vil S-tog givet være hurtigere end at skulle enten til Roskilde eller Høje Taastrup?
Og bor man i Roskilde og skal til Hedehusene kan man vel ikke komme med tog idag?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 
3 rengøring tilbud
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen