Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingeniøren - om s-tog til roskilde (Generelt)

af Hans, 12/11 2019, 21:47 (1619 dage siden) @ Bongo-Anders

Ja der er de 2 nordlige spor der bliver til S togs spor lige som på resten af strækningen ind til København.

Trekroner vil så ud over fast 10 minutters drift med S-toget få glæde af 3 Regionaltog i timen ud af de 8 der vil køre i myldretiden.
Når der "kun" er 6 Regionaltog i timen så er det vist kun 2 Regionaltog der standser på Trekroner.

De ekstra regionaltogsstop er vel fordi at Universitet har en del studerende der kommer vestfra.

Hedehusene vil helt gå over til kun at være en S-togs station og det er vist også rigeligt når der kun er 1200 passagere i døgnet.
Selvfølgelig vil Nærheden bringe det tal op men jeg tror at folk syntes det er bedre hvis de bare ved der kører et tog i fast minuttal hvert 10 minut.

Det er vel også værd at bemærke at Roskilde toget vil springe Brøndby Øster, Rødovre og Hvidovre over.

Jeg kan jo kun tale for mig selv, men som bosiddende i Hedehusene, foretrækker jeg LANGT at have en hurtig og komfortabel forbindelse til København selv om den kun kører to gange i timen. S-tog med utallige stop til København? Nej tak herfra!
Mvh
Hans


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak