Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingeniøren - om s-tog til roskilde (Generelt)

af Svend, 13/11 2019, 22:41 (1618 dage siden) @ Pyloriis

Mange er bekymret for at få S-tog mellem Høje Taastrup og Roskilde ligesom nedlæggelse af Kystbanen giver panderynker.
Andre vil ændre strømforsyning på S-togsnettet.
Eller benytte de 2 rør i boulevardbanen til S-tog.

Måske skulle man i stedet lave regionaltog fra Kalundborg (Holbæk) via Ny Ellebjerg og herfra hvert 2. tog til Kastrup eller Helsingør.
Tilsvarende regionaltog fra Næstved via Køge Nord og Ny Ellebjerg og herfra hvert 2. tog til Kastrup eller Helsingør.
Fordel: Der vil komme direkte tog fra det meste af Sjælland til det centrale København / Kastrup.
Togrejsende fra Fyn / Jylland kan enten i Roskilde / Høje Taastrup / Køge Nord / Ny Ellebjerg får forbindelse til Kastrup.
Rejsende fra Helsingør og Kystbanen kan med et skift få gode forbindelser til det meste af Sjælland / Fyn / Jylland samt til Kastrup primært på Ny Ellebjerg og fraset Kastrup skifte på de andre nævnte stationer (Roskilde / Høje Taastrup / Køge Nord).

S-tog fra Valby til Høje Taastrup omdannes til alm. togdrift.
Det betyder at der er længere strækning med 4 spor fra Valby til Høje Taastrup og dermed bedre mulighed for overhaling.
Ret få stationer på denne S-togs strækning skal ombygges. Her kan regionaltog fra Kalundborg (Holbæk) så standse.

.
Fantasien fejler i hvert ikke noget ......;-) :-D

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak