Ingeniøren - om s-tog til roskilde (Generelt)

af Svend @, onsdag 13. november, 2019, 22:41 (23 dage siden) @ Pyloriis

Mange er bekymret for at få S-tog mellem Høje Taastrup og Roskilde ligesom nedlæggelse af Kystbanen giver panderynker.
Andre vil ændre strømforsyning på S-togsnettet.
Eller benytte de 2 rør i boulevardbanen til S-tog.

Måske skulle man i stedet lave regionaltog fra Kalundborg (Holbæk) via Ny Ellebjerg og herfra hvert 2. tog til Kastrup eller Helsingør.
Tilsvarende regionaltog fra Næstved via Køge Nord og Ny Ellebjerg og herfra hvert 2. tog til Kastrup eller Helsingør.
Fordel: Der vil komme direkte tog fra det meste af Sjælland til det centrale København / Kastrup.
Togrejsende fra Fyn / Jylland kan enten i Roskilde / Høje Taastrup / Køge Nord / Ny Ellebjerg får forbindelse til Kastrup.
Rejsende fra Helsingør og Kystbanen kan med et skift få gode forbindelser til det meste af Sjælland / Fyn / Jylland samt til Kastrup primært på Ny Ellebjerg og fraset Kastrup skifte på de andre nævnte stationer (Roskilde / Høje Taastrup / Køge Nord).

S-tog fra Valby til Høje Taastrup omdannes til alm. togdrift.
Det betyder at der er længere strækning med 4 spor fra Valby til Høje Taastrup og dermed bedre mulighed for overhaling.
Ret få stationer på denne S-togs strækning skal ombygges. Her kan regionaltog fra Kalundborg (Holbæk) så standse.

.
Fantasien fejler i hvert ikke noget ......;-) :-D

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Fra ´De gode gamle dage´
Fra ´De gode gamle dage´
Morten Flindt Larsen har samlet en lang række små historier og anekdoner, der fortæller om livet ved banerne, den gang tiden var en anden i ´De gode gamle dage´. De stammer fra tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v. som Morten har gennemlæst.
 Læs artiklen 
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.


 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen