Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S-bahn i Tyskland - perronhøjde (Generelt)

af steenth, 14/11 2019, 18:04 (1619 dage siden) @ pjl

Jeg er ligeglad med din livelige fantasi. Men 40 cm er ret meget. Men i Tyskland bruger det på S-bahn i det større byer og byområder også tog og perroner med høj perronhøjde selvom de bruger strømsystem med fjernstrøm netop for at kunne udveksle et stort antal passager meget hurtig.


I Tyskland er de fleste "S-Tog" en del af det almindelige fjernbanesystem, med fjernbane-strøm og fjernbane perronhøjde (de er nok endda mere regionaltog i intensiv køreplan), både München, Stuttgart, Rhein-Ruhr, Hannover med videre har disse "regionaltog" med flere døre. Det er kun Hamburg og Berlin, som har et lukket S-Bane system og andre strømsystemer og perronhøjser. Jeg kan stadig ikke se hvorfor denne simple fjernbane (S)løsning ikke kan bruges mellem Roskilde-København/Kastrup og eventuelt Helsingør.

München, Stuttgart, Rhein-Ruhr og Rhein-Main bruger en perronhøjde på 1.050 mm - det er lidt højere end i København. Og min observation af Rhein-Ruhr er at de fleste steder kører S-bahn på eget spor. Og München udbygges med eget spor. At de alle har fået fjernstrømsystem er mest at strækningerne i de områder var elektrificeret, da man startede med S-bahn.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak