Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingeniøren - om s-tog til roskilde (Generelt)

af Pyloriis, 15/11 2019, 14:46 (1595 dage siden) @ Niels Munch

Jeg anfægter hverken demokrati eller ytringsfrihed. Jeg har blot gjort en enkelt bemærkning om, hvorledes disse friheder nydes her på forum.


Og dig. Du ville gerne være disse bemærkninger foruden?

Hvor læser du det, gode Pyloriis?

En god debat er karakteriseret ved, at man lytter mindst lige så meget, som man taler.


Kære Munch
En logisk følgeslutning når du bakker op om at stoppe debatten indtil der er penge.

Du burde vel vide at når pengene kommer er det på baggrund af et konkret projekt.

Gode Pyloriis

En logisk følgeslutning at du mener, beslutningstagerne bliver påvirket af bl.a. din medvirken i debatten her på forum? Hvor du projicerer dine frustrationer over sundhedsvæsenet over på den kollektive trafik?

Men når vi nu er i gang med at skyde hinanden hypoteser i skoene: Hvis jeg debatterede sundhedsvæsenet på basis af samme faglige vidensniveau, hvorpå du debatterer jernbanevæsenet, ville du nok betakke dig.

I øvrigt har forum efterhånden flere gange debatteret S-tog til Roskilde, hvilket også nu sker uden, at der foreligger et konkret, nyt grundlag.

Det ligner mere meningsekshibitionisme end debat. Og det skaber endnu en kilometerlang og uoverskuelig tråd. Men man er da velkommen til at fortsætte - indtil webmaster kommer med hængelåsen.

Jeg anbefaler mig.

Kan hænde jeg mangler reknisk indsigt i jernbaneverden, men må af og til døje med de dårlige løsninger som især i de sidste 20 år er fremkommet.

Og som du nok korrekt påpeger har jeg formentlig større indsigt i sundhedssektoren end du har.
For os begge gælder at vi dels betaler til disse områder og må i et ellet andet omfang bruge dem.

Det ændrer ikke på at beslurninger i stort omfang i dag træffes af folk med beskeden faglig indsigt eller med en anden agenda end at sikre samfundets ve og vel som helhed.

Nej jeg er ikke så naiv at en debat her afgørende ændrer noget. Omvendt er der af og til læsere som i dag har indflydelse og måske får input som kan betyde bedre løsninger.

Hvis man ikke tror det - hvorfor så overhovedet have muligheden for at udveksle synspunkter / tanker?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak