Der er så meget, jeg ikke forstår (Generelt)
Man kunne også spare både signaler og stationsbestyrer, indtil man er klar til ERTMS på strækningen.
Lad os starte med hvordan Lindholm ser ud i dag:
Lad os se hvordan Lindholm + Aalborg Lufthavn kommer til at se ud om et års tid med forlænget dobbeltspor i Lindholm, klargøringsspor samt to perronspor i Aalborg Lufthavn. (Egen tilvirkning, eksklusiv signaler)
I dag kan man stille en rangertogvej fra spor 1 eller 2 på Lindholm station til det nuværende klargøringsspor (spor 0). Hvis man låser alle nye sporskifter vil man kunne stille en rangertogvej fra Lindholm spor 1 eller 2 til Aalborg Lufthavn spor 1. Det betyder dog at der kun kan være et tog ad gangen mellem Lindholm og Aalborg Lufthavn (man kan selvfølgelig køre på sigt, man man kan ikke "krydse"). Det betyder også at dobbeltsporet nord ud af Lindholm ikke kan tages i brug, men det tog også fire år inden Skagensbanens "eget" spor ud af Frederikshavn blev brugbart, da det blev etableret i 2014 og ibrugtaget i 2018 sammen med ERTMS.
Det store spørgsmål er hvilken trafik man planlægger derud. Umiddelbart virker det til at det er DSB der vil forlænge IC eller ICL eller begge (nok usandsynligt) fra Aalborg til Aalborg Lufthavn. Jeg gætter på at der bliver timedrift med IC 1xx systemet, og klargøring kan sagtens ske ved perron.
Hvis man låser alle sporskifter vil Lindholm + Aalborg Lufthavn komme til at se sådan ud som på nedenstående. De røde spor er spor der ikke kan benyttes pga. de aflåste sporskifter.
--
Mvh Anders