Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB akutte beslutninger... (Generelt)

af RasmusD, 19/11 2019, 12:21 (1592 dage siden) @ Frank Poulsen

Et eller andet sted er jeg lige ved at sige at tog burde indrettes en tjenestekupe, hvor lkf og tgf kunne afholde pauser i "nødsituationer", så de kunne holde pause i toget! Dermed ikke sagt at ordentlige forhold skal være til stede i dagligdag, men der kunne udvises lidt større samarbejdsvillighed hvis de havde et "bur" i selve toget. Fagforening og arbejdernes kamp er fint, men nogle gange også lidt for regelret... Siger jo ikke at faste planer osv skal indeholde den slags. Men i netop en situation som denne der gælder 4-5 timer så tænker jeg det var en mulighed. Men der skal nok skrives 700 sider i en overenskomst om detaljer for hvor ofte og i hvilke situationer og gøre det hele alt for kompliceret til nogle overhovedet vil bruge det... (ja fordomme har jeg nok af haha)

Mjah, den overenskomst, som DSB død og kridte ville slæbe al det kørende personale over på, kræver at der er adgang til bad i pausen. Så bliver pause i toget lidt svært.

Det var ikke et krav i den gamle overenskomst. Så på den måde er det et krav, DSB selv har fået indført. Tager man den generelle utilfredshed med skiftet af overenskomst i betragtning, har personalet nok ikke det store incitament til at være fleksible på det punkt :-D


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak