DSB akutte beslutninger... (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂ @, Vejen, tirsdag 19. november, 2019, 19:26 (19 dage siden) @ Flemming
redigeret af Henrik Hansen, tirsdag 19. november, 2019, 19:49

i min lille verden så har DSB personale ikke haft vilje til den store fleksibilitet
nej har ikke været ansat


Næh det har du ikke - så, så du nok lidt anderledes på den sag! Togbusser er rigtignok blevet populære i DSB, det er dog ikke af hensyn til personalets pauser man vælger den vej, for aflyste tog giver lige så mange disponeringsproblemer som hvis man kun kører delstrækninger. Mange her i forummet har en masse gode ideer og meninger, de fleste var der nok nogen i DSB der havde fundet på hvis de ellers var/er så gode!

Brugen af 'togbusser' er indenfor de sidste 10-15 år blevet rigtig populært ved uregelmæssigheder. Snakker man med trafikledere fra Banedanmark, så kan de kun bekræfte, at brugen af 'togbusser' er eskaleret inden for den nævnte tidsperiode og er i dag første valget ved uregelmæssigheder.

Hvor man før i tiden forsøgte at opretholde trafikken, evt. kun i et spor eller på en del af strækning, så foretages de vurderingen ikke længere, for det er blevet så bekvemt at ringe til vognmanden på 'speed-dial', og så er alle disponeringsproblemer løste...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML
I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen