Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB akutte beslutninger... (Generelt)

af steenth, 21/11 2019, 14:45 (1617 dage siden) @ mikedk2100

Men er der overhovedet ATC på Lille Syd? I følge Banedanmarks oversigt, så er der ikke - og så er der vel intet (teknisk) problem med at køre eller vende tog?

ATC i toget er aktiv på alle strækning - også dem uden ATC eller ATC-togstop. Men det er kun strækningshastigheden, som overvåges. Y-baliserne bruges til opdatere ATC systemet i toget, når toget fx vender, for at fortælle at der ikke er ATC på signalerne og hvad hastighed toget må kører op til. ATC bruges også på endestationer til at sikre at toget ikke kører længere end hvor en stopbom er - fx i Sønderborg, hvor der hellere ikke er ATC i signalerne.

ETCS har også et niveau 0 med samme formål.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak