Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

København - Prag omkring 1965 - 1967 (Generelt)

af Kirsten, 23/11 2019, 17:08 (1609 dage siden) @ Georg Schmidt

Tak for mangw svar. Ved ikke Om I alle får svaret, men også tak for køreplanerne. Jeg har nu kigget nærmere på det hele. Jeg r 100% sikker på, at jeg kørte fra Næstved - og stod af i Østberlin. Jeg er ikke kommet af i Vestberlin, idet jeg så skulle have været gennem noget grænsekontrol, det ville jeg kunne huske. Tror jeg :) - og jeg var kun med to tog. Et fra Danamrk - og et videre til Prag.
Men jeg husker, at togene blev låst udefra og vinduerne ikke kunne komme ret meget op. Der gik folk med skydevåben, når jeg kom ind på en station, og schäferhunde - og der var kontrol af pas, passagerseddel og kig i kufferten flere gange. Jeg kommer det nok ikke nærmere, men det har været meget interessant at opdage, hvor meget I ved om jernbanenettet. I skal alle have 1000 tak. Jeg kigger lige videre. Det var et Tjekkoslovakisk rejsebureau, der ordnede rejsen for mig, lå på Torvet i Næstved. Jeg skulle på den billigstmulige skiferie i Tartrabjergene i Nordtjekkoslovakiet . Jeg rejste alene og byen byen hvor ferie skulle holdes hed : Spindleruv Mlyn - Jeg rejste ud om aftenen i januar måned og var fremme meget sent aften dagen efter. Desværre har jeg ikke hverken fotos , billetter , dokumenterne eller andet sjovt fra turen, idet jeg blev skilt som ung, og min daværende mand brændte det hele !!!! -Hævnen er sød.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak