Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Arriva og fremtiden (Generelt)

af OLL, Ballerup, 25/11 2019, 00:00 (1614 dage siden) @ Alex debel

man forstår ikke, at man i stedet for Fredericia, ikke bruger værkstedet i Helgoland til de nye togsæt


Alex

Svar på første indlæg: De skal "udlånes" til henholdsvis København og Aarhus, mens 8 eller 9 skal tvangsflyttes til Struer og Arriva.

Svar på det markerede indlæg: Fordi Helgoland ligger strategisk virkelig dårligt i forhold til fremtidens tog, da det ikke er planen at de skal køre på kystbanen. De 4 værksteder som skal bruges til fremtidens tog er følgende:

København (Otto Busse lukkes ned, sammen med KGC ved Dybbelsbro, og et nyt bygges på de gamle godsspor arealer til fremtidens tog).

Fredericia (værkstedet ombygges, hvor det forlænges og gøres klar til fremtidens tog).

Aarhus (Skal udvides/ombygges).

Næstved (Nybygning, skal bruges til de kommen EB lokomotiver (læs: Siemens Vectron) og dobbeltdækkerne samt de nye passagervogne der er under udbud.

Kender ikke 100 procent planerne for Helgoland, men pt. er det efter SJ overtagelse af Øresundstrafikken kun ER som skal serviceres derude, og når de skal udrangeres ved jeg ikke hvad planerne er for Helgoland.

Kastrup skal bygges om, så der kommer strøm i alle spor og der skal strøm inde i selve hallen.

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak