Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Effekt af 30% takstnedsættelse - OT (Trafikpolitik)

af mikedk2100, 25/11 2019, 09:10 (1607 dage siden) @ Schienenwolf

Jeg kan forstå, at du i fuldt alvor mener, at tog og busser har kapacitet til at løfte danskernes transporbehov og blive lige så hurtige og effektive, som bilen, i de samme rejserelationer som bilen.

Du tager helt fejl. Jeg spørger blot, hvor du vil gøre plads til alle de biler, når nu alle københavnerne, aarhusianere osv skal over i en bil? For hvorfor skal byboerne tvinges til at bruge "skidtet", som du kalder det? Hvorfor skal de tvinges til at bruge dårlig og langsommelig transport - som oven i købet er steget markant mere i pris de sidste 20 år end prisen for bil, benzin/diesel.

Nogen vil så påstå, at de da bare kan cykle - men hvorfor skal de så tvinges til det? I øvrigt har københavnerne også "set lyset", og antallet af biler er eksploderet herinde siden årtusindeskiftet.

Jeg er ganske klar over, at en bil er nødvendig på landet, ligesom den er for byboere. Mit spørgsmål er bare, hvor skal der være plads til bilerne...

Pyloriis skrev, at en passagerfremgang på 26% (som kan være en konsekvens af at nedsætte billetprisen) svarer til det antal biler, der er kommet ekstra på især motorvejene på 2-3 år. Du skrev, du var ganske enig. Det er vel ikke usansynligt, at antallet af biler stiger med nogenlunde samme procent de næste 2-3 år. Det skaber yderligere trængel på hovedstadsområdets veje.

Kald mig gerne venstrefløjsperson, men jeg har ikke lyst til, at hverken København eller Aarhus plastres til i asfalt og motorveje som en amerikansk storby.

Mvh
Michael


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964

Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak