Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Arriva går grinende hen i banken!!!!!!! (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 25/11 2019, 15:30 (1613 dage siden) @ Poul Brandt

Du kan meget vel have ret. Jeg er selv i "outsourcingbusiness" i en anden branche, og der har jeg oplevet driftsomkostningerne falde hen over flere kontrakfornyelser, simpelthen fordi driften bliver strømlinet og stabiliseret. I den konkrete situation taler vi om ½eringer fra kontrakt til kontrakt. Klart at man ikke kan gøre det i det uendelige og i denne sag var det over 3 kontrakperioder - dvs. vi endte på 1/4 af den oprindelige pris. Og ingen gik ned i løn og det var før man flyttede den slags arbejde ud til de varme lande.
Jeg har slet ikke indblik i Arrivas situation i det jyske, men de har givetvis kunnet strømline deres setup i den første kontraktperiode og så er der måske nogle besparelser også¨på materielsiden som Poul er inde på.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Lokomotivet Årsskrift 2023

Lokomotivet Årsskrift 2023. Pris 460 kr.

Læs mere
Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990

I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak