Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S-tog køreplan 2020 er udkommet (Generelt)

af KKLD, 25/11 2019, 22:39 (1604 dage siden) @ Gæst42

Eller hvad? Sådan jeg har forstået det så kan der køre tog hvert 90. sekunder med CBTC mod 120 sekunder som det er nu. På Nørreport ser jeg togene holde i lang tid efter at toget foran er kørt væk fra perronen.


Signalsystemet har ikke noget at gøre med hvor lang tid det tager at få folk ind og ud af toget, du kan jo selv tage tid næste gang du står der. Hvor lang tid det tager fra toget stopper til det sætter i gang igen.

Der hvor CBTC kan hjælpe lidt er at det tog der venter kan begynde at køre så snart toget ved perron begynder at køre.


Prøv at læs hvad han skriver. Det er præcis den situation han omtaler, hvor toget ved perron er kørt videre og toget ude i tunnelen holder i "en evighed" før den kører til perron. Her bør som du også skriver CBTC nedsætte dette tidsrum.


Prøv at læs hvad jeg skriver - særligt mine to sidste linjer. Vi er helt enig om at det afhjælpes med CBTC, men problemet opstår jo netop grundet den lange passagerudvekslingstiden.

Det gennemsnitlige passagerudvekslingstid vil forhåbentlig blive lavere pr. tog hvis der kører 40 tog i timen, i stedet for 30 tog i timen i dag. Men det kommer sikkert på sigt til at være den samme gennemsnitlige passagerudvekslingstid med 40 som det er med 30 tog i timen i dag.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak