ETCS level 1 spørgsmål (Generelt)

af steenth, tirsdag 26. november, 2019, 23:52 (330 dage siden) @ andersj

Det kan tilføjes at LS ikke har førerrumssignal, så lokomotivføreren ved ikke om der er "grønt" før han visuelt kan se det ydre signal.

Det burde jeg have haft med. Den danske ATC har fuld overvågning, dvs man kan ikke bruge LS som erstatning for ATC. Kun ATC-togkontrol kun LS bruges.

Der kan desuden læses lidt mere om de tekniske forskelle i denne præsentation fra Siemens fra år 2012: https://www.irse.nl/resources/ETCS_LS_IRSE_Wildenrath-V2.pdf (fra side 21)

Det er faktisk ret god. Der er også et skema på side 27, som viser forskellen imellem dem.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DB Cargo
Sidespor ved Næstved
Sidespor ved Næstved
Et par indlæg på Jernbanen.dk´s opslagstavle vedrørende det militære sidespor nord for Næstved station samt sidesporet til Mogenstrup Grusgrav, er samlet og viderebearbejdet af Lars Christensen til denne artikel med bl.a. et stort kort.


 Læs artiklen 
Svenska-lok
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen