Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvornår bygges Ny Ellebjerg færdig? (Generelt)

af pjl, 27/11 2019, 21:28 (1609 dage siden) @ ThomasTT

Jeg håber sandelig heller ikke, at togene kommer til at terminere der. Fidusen ved ny ellebjerg er for mig at se, at togene kan fortsætte via ørestad til lufthavnen, og dermed ramme hele tre metro-linier, måske endda fire i fremtiden. Hvis togene så skiftede mellem dette og at køre direkte til københavn H, ville man for alvor få mange meget tæt på fjerntogene uden meget voldsomme projekter på København H.

Det kan vi godt blive enige om - problemet, som jeg ser det, er, at de fleste vil til København og ikke Kastrup. Hvis det bare er for at tvinge folk ud på en omvej for at stoppe dem ned i metroen (eller noget andet), så flytter vi lidt rundt på nogle nuværende kapacitetsproblemer og gør folks rejse længere og mere besværlig.

Kapaciteten på Øresundsbanen er vist også mere eller mindre opbrugt, så dér kommer man heller ikke uden om en markant ændring af infrastrukturen, lappeløsningen man har projekteret (Ørestad Station) vil næppe være nok. Jeg er klar over at en ændring på København H giver udfordringer, men jeg synes også at vi ser en tendens til at skyde det reelle problem (der er ikke mere kapacitet dér hvor folk vil hen) for langt ud i fremtiden.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak