Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvornår bygges Ny Ellebjerg færdig? (Generelt)

af tgpsen, 28/11 2019, 13:13 (1582 dage siden) @ andersj

Jeg mener at have set en plan hvor der laves 2 ekstra perroner under jorden ved København H hvor disse fortsætter videre til Østerport så der fordobles kapaciteten i røret for fjerntog.

Mener ikke at der er nogle planer for s-tog mellem København H-Østerport.


Hvad er det store kapacitetsproblem på København H egentlig? Er det at den i stor grad benyttes som sæk-station mere end gennemkørselsstation? I så fald kunne man jo løse det ved at få de to ting adskilt.


Det er vel at man i den ene ende har tre strækninger og i den anden ende kun en. De forslag der er undersøgt af Trafikstyrelsen i 2013 har da også enten været enten en separat sækbanegård på forskellige placeringer, som ikke længere er tilgængelige pga. byggeri, eller en boret tunnel mellem København H og Østerport.

Eller en citytunnel (s. 86). Denne løsning er desværre for god hvorfor der ikke arbejdes videre med den.
'Der er tale om en særdeles bekostelig løsning, der giver en kapacitetseffekt, som langt overstiger noget tænkeligt behov. Desuden antages den fysiske implementering, at volde endog store problemer, hvorfor der ikke arbejdes videre med denne løsning. '

Selv har jeg foreslået en citytunnel den anden vej rundt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak