Batteritog i Danmark fra slutningen af 2020 (Generelt)

af mpp, torsdag 28. november, 2019, 23:45 (7 dage siden) @ KKLD

Kun hvis der er trafik nok og selv da kan der være nogle strækninger der er ekstremt besværlige at elektrificere. Der kører ikke tog nok i det Nordsjællandske til at det kan betale sig. Det er sværere at køre godstog med batterier, så derfor vil man nok i fremtiden se, at godsbaner vil blive prioriteret ift elektrificering.

Derudover har Lasse nævnt at det måske endda kan være smart med batterier i alle tog, så man kan opretholde driften ved fejl på køreledningerne eller bare for at spare elektrificering hvor det er besværligt.

I sidste ende er svaret nok lidt imellem. Når der ikke er nogle køreledninger i forvejen kan man lige så godt bruge batterier og droppe køreledningerne, mens det nok bedre kan svare sig at elektrificere hvis det blot drejer som om et 'hul' (f.x. Fredericia–Aarhus, der ville betyde at alle tog skulle udstyres med batterier selvom de kun bruges en del af tiden).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Lokomotivfabrikker

Læs historien om:
F. Schichau, Elbing, Tyskland

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen