Batteritog i Danmark fra slutningen af 2020 (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, fredag 29. november, 2019, 14:44 (7 dage siden) @ P.Jensen

Man kunne vel overveje at lade med tysk standard.

El forsyningen i "hovednettet" her til lands er i 50 hz, mens den tyske jernbanespænding er 16 2/3 hz. Det er markant billigere at ombygge toget til 25 kV/50 hz end at omdanne strømmen fra 50 hz til 16 2/3 hz. Et slag på tasken vil være 5 mio kr billigere pr lade station og samme pris for toget.

....derudover er ladetiden hurtigere under "dansk strøm".

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Danske privatbaner

Læs historien om:
Railcare Danmark A/S

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen