Batteritog i Danmark fra slutningen af 2020 (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, lørdag 30. november, 2019, 14:01 (6 dage siden) @ Jens Hansen


hvorfor skal identiske anlæg til opladning, Nykøbing S og Kalundborg, koste forskelligt. Forklaringen er alene at transportministeriet er dårligere til at styre udgifterne, hvorfor der skal være en større usikkerhed. Øh, hvad med at transportministeriet får styr på tingene.

Priserne for ladestationer i Tyskland (der udvikles af DB Netz og partnere) ser iøvrigt ud til at lande på mellem 5 og 10 mio kroner. I en dansk sammenhæng vil prisen være i den lavere ende af dette interval, da frekvensen fra bystrømmen allerede er 50 hz. Ladestationerne ser ud til at blive een "galge/mast" konstruktion, der kan dække flere spor.

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen