Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvornår bygges Ny Ellebjerg færdig? (Generelt)

af pjl, 1/12 2019, 18:55 (1600 dage siden) @ ThomasTT

Men kbh H skal jo ikke nedlægges. Udgangspunktet bør vel være, at samme antal tog som i dag kører derind, men at yderligere tog kører over amager. Det vil reelt betyde, at der bliver markant bedre plads til rejsende til kbh h, fordi der vil være samme antal tog, men dem der ikke skal derind vil vælge de andre tog

Der er reelt en god skiftemulighed på Ny Ellebjerg når man får anlagt flere peronner og M4 indvies - det er jeg sikker på vil hjælpe på især pendler-trafikken. At smide tog til Amager, giver så ikke (for mig) meget mening, M1/M2 har ikke plads til ret mange flere rejsende og de fleste IC tog skal til København H alligevel. Så måske får man nogle regionaltog til Amager, hvor kapaciteten også er opbrugt - så igen, et eller andet sted er der en masse tog som fylder op.

For mig at se er det win-win, især fordi alternativet over amager vil være så godt forbundet med en masse metro, der betyder, at man skal virkelig ind i nærmest gå-afstand af kbh h, før det ikke er næsten lige så godt at køre den anden vej.

Ny Ellebjerg er fin når der kommer Metro, at skulle så langt sydpå for at komme nord, og vest kan jeg ikke se en idé i - aksen fra (Valby), København H, Nørreport til Østerport er ret stærk fordi den følger indre by, det er svært at flytte folk andre steder hen når man kan komme til så centrale stationer på en relativt nem måde. M1/M2 er heller ikke anlagt for at skulle lette på det, men snarere skære byen "på tværs". Det er kun City-Ringen som er et reelt alternativ til København H-Østerport - det bliver interessant at se effekten efter det første halve år.

Som en sidebemærkning, hvad var det som gjorde en udviddelse under Bernstorffsgade så dyr/dårlig?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak