Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvornår bygges Ny Ellebjerg færdig? (Generelt)

af Pyloriis, 1/12 2019, 19:36 (1606 dage siden) @ pjl

Så evt. underjordiske bane fra Hovedbanegården og til Østerport skal vist udgraves i en pæn dybde.
Man kunne måske have skabt en ny Hovedbanegård hvis man havde udnyttet arealerne mellem Carlsberg og ned mod den DGI-byen og brugt nuværende Hovedbanegård til opstillingsspor og måske med en banestrækning under havnen over til Amager og under jorden tilbage til Sjællandsbroen. Så undgik man at komme i kambolage med Metroen og en del tog kunne fortsætte ud fra en ny Hovedbanegård til enten opstillingsspor under nuværende banegård eller køre rundt og returnere via tunnellen ved Sjællandsbroen.

Det ville være billigere og bedre end en dyb tunnel mellem nuværende Hovedbanegård og Østerport og give plads til flere tog.


Kan ikke se hvorfor man skal grave en tunnel hele vejen til Østerport. Bare 4 ekstra spor til terminerende/vendende tog på København H må være nok, der er masser af EC og IC tog, der ikke skal længere end dertil.

Hvis du vil grave vejbanen ved siden af Palads biografen og videre frem til starten af Nørreport station kunne man måske skaffe opstillingsspor til 3 spor. Måske 6 togstammer hvis de måtte være i forlængelse ad hinanden.
Igen. Det løser måske et problem nu og 20 år frem i tiden.

Men de fleste glemmer at DSB idag har blot 10% af pendlerne ind mod København.
Skulle trængslerne på Holbæk, Køge Bugt og Helsingør motorvejene virkelig løses skal mindst 3-4 gange flere flyttes over på skinner og det er det fysisk ikke kapacitet til!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak