Ny personrist under Sortedamssøen (Generelt)
En bedre løsning kunne være at anlægge en p-rist under Sortedamssøen. https://map.krak.dk/m/NqEFV
Man kan bore en 1,4 km lang tunnel, enten et eller to rør. Den åbne banegrav mellem Kh og Rørets begyndelse kan udnyttes til at udflette og sænke to spor til 9 meter under "Røret". Derefter kan den nye tunnel fortsætte mod nord til søerne, hvor man kan anlægge en 600 meter lang og 50 meter bred kælder til en ny rist. Altså rigeligt med plads. Markør 1 og 2 er den borede tunnels start og slutpunkter.
Ved denne løsning kan man vende og parkere tog direkte efter ankomst til Kh og konflikter med tog mod Kk undgås. Derfor vil løsning kunne hæve kapaciteten i "Røret", ved at der fjernes tog fra røret.
Aha! Min citytunnel, bare forkortet til Sortedamssøen.
Med en citytunnel til Tårnby station og alle togløb fra til Kbh H forlænget til CPH Kastrup har du en p - rist lige for.