Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Banedanmarks direktør siger op (Generelt)

af Niels Buch, 3/12 2019, 21:07 (1604 dage siden) @ Børge Sundahl

Nu er det vist på tide, at få en der har forstand på jernbane

Børge


Nu syntes jeg at jeg behøver at blande mig i denne tråd, selvom jeg vel egentlig har tabt på forhånd.

Jeg har kendt Per fra hans tid som direktør i Trafikstyrelsen og han var en fænomenal direktør, der brændte for jernbanen. Han deltog selv i nogle af borger-møderne da vi lavede VVM på København - Ringsted. Han viste virkelig interesse for det styrelsen beskæftigede sig med og han støttede sine medarbejdere. Jeg husker tydeligt den dag hvor han meddelte at han fra næste dag skulle være direktør for Vejdirektoratet. Vi var alle i chok.

Jeg husker også tydeligt første gang jeg mødte Per. Jernbanetilsynet og Trafikstyrelsen skulle lægges sammen, og jeg var blevet bedt om af vores daværende direktør (Jens Andersen) at lave et oplæg til hvordan sammenlægningen skulle ske. Vi sad til et møde i departementet og jeg var blevet placeret direkte overfor Per. Jeg fremlagde det jeg skulle, og så blev der helt stille, mens Per bare stirrede mig ind i øjnene. Det føltes som meget lang tid, men så sagde Per noget i retning af "nå men så er det det". Siden har Per og jeg haft mange gode snakke i samarbejdsudvalget i Trafikstyrelsen (hvor jeg var (og er) tillidsrepræsentant for ingeniørerne).

Så nej, jeg kan bestemt ikke forstå hentydningen om at Per ikke skulle vide noget om jernbaner, for det gør han.

Hvorfor han nu har valgt at stoppe, ved jeg ikke.

Hilsen
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak