Overisning af køreledninger S-tog (Generelt)

af mpp, onsdag 04. december, 2019, 00:12 (11 dage siden) @ Chivas

Ledningen kan sagtens lede strømmen og være kold. Mange gange bliver den faktisk mere effektiv af at blive kølet ned, så det hjælper ikke bare at sende mere strøm igennem.

Der kan givetvist være mange forhold på spil for hvorfor det ene eller det andet tog bliver mere forsinket. Mit bud er at der var et andet problem med pantografen, da man jo netop må forvente at togene er lavet til at kunne køre når det er koldt (ved at det første tog bare skraber isen af). Der kunne givetvist også have været en materielkørsel eller noget andet der har skrabet isen af ledningen inden det første tog med passagerer passerer.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

På nattog med de sorte mænd
På nattog med de sorte mænd
Pris 230,- kr.
 Læs mere 

Østre Gasværk
Østre Gasværk
I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen