Batteritog i Danmark fra slutningen af 2020 (Generelt)

af esni, Frederikssund, onsdag 04. december, 2019, 09:40 (8 dage siden) @ Svend

Jeg kunne også have mine tvivl - hvad med signalsystem, ATC, oplæring af personale...osv.

Der er ikke ATC på Lille Nord.


...nej men det er der mellem Snekkersten og Helsingør

Der er så vidt jeg kan se ca 6 muligheder:
0. Man opgiver at prøve togene i plandrift i Nordsjælland
1. Prøvedriften er kun på Snekkersten - Hillerød
2. I Planen for prøvedriften køres der kun 70 km/t mellem Snekkersten og Helsingør
3. ATC aflyses imellem Snekkersten og Helsingør mens prøvedriften pågår
4. Der installeres ETCS Level 1 LS ved udvalgte signaler imellem Snekkersten og Helsingør (ETCS level 1 LS bruges vist ofte parallelt med nationale togkontrolsystemer)
5. Prøvetogene udrustes med DK-STM

Det mest sandsynlige er desværre 0 eller 1

--
Eskild


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ
Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen