Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Levering af nye el lok (Generelt)

af mikedk2100, 5/12 2019, 11:23 (1598 dage siden) @ andersj

Det er omvendt. De kan uden problemer bruges på ATC strækninger - det er der tilladelse til. Og jeg ser diverse steder, at nogle møder dem i deres arbejde. Så de er ude at kører.

Det kan endnu ikke bruges på ETCS strækninger - det er pt. ikke brugt for at kører der. Men udstyret er klar til at få den deltalje på plads. Men de skal også have uddannet nok lokomotivfører i det nye signalsystem..... og de første DSB lokomotivfører skal bruge det nye signalsystem i det daglige arbejde fra efter den næste uge, hvor Køge-Rosklide tager ETCS i brug. Men det er ikke IC3..


Nåå, ok på den måde. Tak for svaret :) Ja der ville jo være brug for dem til april, men man ønsker åbenbart ikke noget alternativ til busser.


Der indsættes kun busser Næstved-Ringsted hvor skinnerne jo fjernes og jernbanen delvist omlægges. Der kører Desiro/MQ mellem Køge og Roskilde med DK-STM.

Og man kunne have kørt direkte tog fra Nykøbing F over Køge/Roskilde til København (som man har gjort massere af gange før), hvis man ville og dermed givet de stakkels mennesker på Sydsjælland et lille plaster på såret over, at de igen igen skal have forlænget og besværliggjort deres daglige rejse.

Men sådan er der så meget, og vi ser forskelligt på det. Jeg ser på det fra passagerens side og vil jo helst holde på passagererne, mens andre ser på det fra systemets side og tænker, at passagererne jo vender tilbage igen på et tidspunkt.

Og nu skal jeg nok stoppe :)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak