Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Har jernbane i DK en fremtid?? (Trafikpolitik)

af Svend, 6/12 2019, 11:44 (1597 dage siden) @ Schienenwolf

Dertil kommer, at det ikke er tilstrækkeligt, at arbejdspladsen ligger tæt på en station (700 meter eller derunder). Hvis nogen vil "stille krav" med henblik på at få mange flere til at bruge toget og ikke have bil, så skal de også stille krav til arbejdstagerne om, at de skal bo 700 meter eller derunder fra stationen, så toget bliver konkurrencedygtigt, og være indstillet på hyppigt at flytte til et sted, hvor begge krav er opfyldt, i takt med at både mand og kone skifter job (typisk hvert 4. år).
At det skulle være noget "svigt", at Widex ligger, hvor virksomheden hør, og at det ikke er et lige så stort svigt, at medarbejderne har valgt at bo, er ren og skær virksomhedsudhængning af ingeniøren.dk, endda forstærket af en udskammende løgn om, at det har nogen som helst målbar betydning for klimaet, at virksomheden har valgt at placere sig, hvor den har. Ingeniøren.dk er en politisk og klimareligiøs propaganda-sprøjte.

.
Det bliver en vanskelig opgave. Når selv jernbanefolk (med og uden fribefordring) gerne tager bilen på arbejde, er der noget der peger hen imod, at produktet kunne trænge til en kritisk gennemgang. Man kunne starte med at se på områderne frekvens, rejsetid, service og pris.

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak