Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Har jernbane i DK en fremtid?? (Trafikpolitik)

af Pyloriis, 6/12 2019, 13:38 (1596 dage siden) @ Togbus

Du må da selv bidrage med noget substantielt. Gennemarbejdede forslag eller argumenter i stedet for blot at spamme et forum som læses af seriøse, men som forsvinder med alt denne sludder og såkaldt "debat". Du kan passende lægge nogle egne geografiske studier baseret på statistik frem, herunder hvordan dette teknisk kan løses. Så er der noget at diskutere.

Det har jeg jo tidligere prøvet. F.eks. at udnytte den østjyske bane til noget S-togslignende og bygge en ny reel højhastighedsbane. Sjovt nok kom Odensefolkene efterfølgende med en ide om at lave noget tilsvarende på Fyn.


Jeg synes for eksempel at fjernbusser er et godt alternativ til jernbane, blandt andet for at jernbanen dermed opper sig (måske), men det er ikke det samme som at jeg dagligt behøver at påbegynde en ny diskussion om emnet, når nu man her i forum har hørt og set synspunktet.

Nu synes jeg fjernbusser er tåbelige i forhold til de større byer. Her burde det være jernbanen folk valgte.
Men måske skal man sætte prisen op for at bruge busser i dette land. En bus må vel slide på asfalten som en lastbil - er det ikke noget med at en lastbil slider lige så meget som 10.000 personbiler?


Så dæmp dig lidt og prøv i mellemtiden at komme til orde på omnibusavisernes debatsider. Der er uvidenheden ofte stor nok til at man kan få lov til at male med bred pensel, hvis man blot er skinger nok i sit synspunkt.

Nu synes jeg jo ofte at du selv er meget skarp og skinger i din formulering.
Og - gad du læse det jeg har skrevet - har jeg henad vejen bidraget med faktuelle oplysninger om f.eks. antal pendlere fra by til by m.m.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak