mødet 27/11-19 status for Signalprogrammet (Jernbanen i dag)

af Bengt Larsson, lørdag 07. december, 2019, 22:13 (45 dage siden) @ Svend


Hur ska man införa ERTMS i Danmark?
Verkar omöjligt?
Alternativ:
1. Bygga om dieseltåg först. Omöjligt, IC3 går inte att bygga om? Eller?

.
https://www.bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/IC3_tog-faar-digitalt-boost-i-Langaa

Jag tänkte skriva något i engelska Wikipedia om det (danska Wikipedia får jag inte skriva i, jag är för dålig på danska).
Där står det att alla IC3 ska vara ombyggda inom 2019 med källa i denna artikel.
https://ing.dk/artikel/mangler-60-millioner-banedanmark-overvejer-at-udskyde-eltog-holb...

En blev klar maj 2018
https://ing.dk/artikel/efter-to-aar-foerste-ic3-med-nyt-signalsystem-trillet-vaerkstede...

Sex stycken blev klara inom 2019
https://www.bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/IC3_tog-faar-digitalt-boost-i-Langaa

Eftersom det är 79 stycken eller 96 stycken enligt artiklarna kommer det med fem per år ta 14-18 år att bygga om resten.

Kanske man får sätta in de nya eltågen København–Fredericia(–Esbjerg eller Padborg), och köra ett mindre antal Aalborg–Fredericia och Struer–Fredericia och Ringsted–NykøbingF och Holbæk–Kalundborg när ERTMS installeras där och skrota resten av IC3-tågen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

DB Cargo

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen