Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

mødet 27/11-19 status for Signalprogrammet (Jernbanen i dag)

af 1993matias ⌂, KH, 8/12 2019, 12:04 (1600 dage siden) @ Bengt Larsson

Ett problem som står skrivet i dokumentet, och som nog gäller Danmark också, kanske i högre grad när det är problem med installation i IC3,
är att när man installerar ERTMS på en stambana (Stockholm–Öresundsbron planeras)
måste tåg på anslutande banor installera ERTMS ombord för att få köra en kilometer till stationen.

I Sverige är det dieseltåg som går på sidobanor till Linköping, Nässjö och Alvesta.

Om man i Danmark installerar ERTMS till exempel København–Padborg,
måste tåg som ska gå Roskilde–Kalundborg, Ringsted–NykøbingF och Odense–Svendborg ha ERTMS för cirka en kilometer sträcka även om dessa banor inte har ERTMS.

Edit: Kanske, det är fyra spår i Roskilde, Ringsted och Odense. Det kanske kan vara bara två spår med ERTMS?

[image]
(https://www.bane.dk/da/Borger/Publikationer/Anlaegsplan)
Som det kan ses på figuren (opdateret juni 2019), så er København-Padborg den sidste strækning, der får ETCS. Til den tid hat alle IC3/IR4 fået STM og IC4 (forhåbentlig) udrangeret. Alle nye tog leveres jo i dag med ERTMS og STM installeret fra fabrikken.

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak