Dårligt nyt for pendlerne på Lille Syd (Generelt)

af Gæst42, onsdag 11. december, 2019, 23:03 (493 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Banedanmark skulle nok have installeret traditionel sikringsanlæg i Køge Nord, så havde alting vel set bedre ud.

Hvad var Banedanmarks argument for ikke at gøre det?


Pris. Det er oppe i 3 cifret millionbeløb, da man skal have et fuld anlæg plus der skal køres noget med linjeblok på Lille Syd og København - Ringsted. Det er meget stort beløb i forhold til den tid det skal bruges - 1 til 2 år... der er par års leveringstid....

I denne artikel er nævnt 350 mio. Andre steder et lidt mindre beløb.
https://ing.dk/artikel/spoegelsesbane-signalkaos-udsaetter-aabningen-ringstedbanen-208592


Hverken priser eller tidshorisont nævnt her har hold i virkeligheden. Den samfundsøkonomiske gevinst ved fuld drift er til gengæld enorm, så selv hvis man leger at det skulle koste tre cifrede mio beløb, ville forrentningen være positiv.
Man ville ikke. Længere er den ikke.

Skriver leverandøren der gik glip af 350 mio. ;-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Hectorrail
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966

Dette hæfte på 66 sider om Hornbækbanen blev i 1966 udgivet af Jernbanehistorisk Selskab som en hyldest til banens 50 hhv. 60 års jubilæum. Det er skrevet af Arne Gregersen i samarbejde med Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen