Dårligt nyt for pendlerne på Lille Syd (Generelt)

af Gæst42, onsdag 11. december, 2019, 23:03 (314 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Banedanmark skulle nok have installeret traditionel sikringsanlæg i Køge Nord, så havde alting vel set bedre ud.

Hvad var Banedanmarks argument for ikke at gøre det?


Pris. Det er oppe i 3 cifret millionbeløb, da man skal have et fuld anlæg plus der skal køres noget med linjeblok på Lille Syd og København - Ringsted. Det er meget stort beløb i forhold til den tid det skal bruges - 1 til 2 år... der er par års leveringstid....

I denne artikel er nævnt 350 mio. Andre steder et lidt mindre beløb.
https://ing.dk/artikel/spoegelsesbane-signalkaos-udsaetter-aabningen-ringstedbanen-208592


Hverken priser eller tidshorisont nævnt her har hold i virkeligheden. Den samfundsøkonomiske gevinst ved fuld drift er til gengæld enorm, så selv hvis man leger at det skulle koste tre cifrede mio beløb, ville forrentningen være positiv.
Man ville ikke. Længere er den ikke.

Skriver leverandøren der gik glip af 350 mio. ;-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
3 flyttefirma tilbud
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen