Dårligt nyt for pendlerne på Lille Syd (Generelt)

af Gæst1, torsdag 12. december, 2019, 10:12 (324 dage siden) @ steenth


BDK ramte bunden i 2017, hvor det først gik for dem, at installation af mobil udstyr var langt væk fra den forventet plan... Selv kerne-projektet følger den nye plan fra november 2017, mens plan B projekterne har problemer. Forventninger og forsætningerne har ikke kunne holde... Budget på kerne-projektet holder, mens BDK må bruge midler på de gamle sikringsanlæg og plan B projekter...

De fleste med lidt mere indsigt end det offentligt tilgængelig (og stærkt subjektive) materiale, vil pege på, at BDK endnu ikke har ramt bunden. Bemærk at samtlige Signalprogrammets midler - inkl reserverne er disponeret frem til 2023. Alt derefter skal så laves gratis. Samtidig er det begyndt at knibe med at skjule overførelserne af penge fra almindeligt vedligeholdelse og fornyelse. Budgettet på leverandørkontrakterne holder - mens alle øvrige budgetter - herunder selve "driften af projektet" har udfordringer.
BDK er kompenseret for de gamle sikringsanlæg.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB A143

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen