Dårligt nyt for pendlerne på Lille Syd (Generelt)

af Gæst1, torsdag 12. december, 2019, 10:12 (67 dage siden) @ steenth


BDK ramte bunden i 2017, hvor det først gik for dem, at installation af mobil udstyr var langt væk fra den forventet plan... Selv kerne-projektet følger den nye plan fra november 2017, mens plan B projekterne har problemer. Forventninger og forsætningerne har ikke kunne holde... Budget på kerne-projektet holder, mens BDK må bruge midler på de gamle sikringsanlæg og plan B projekter...

De fleste med lidt mere indsigt end det offentligt tilgængelig (og stærkt subjektive) materiale, vil pege på, at BDK endnu ikke har ramt bunden. Bemærk at samtlige Signalprogrammets midler - inkl reserverne er disponeret frem til 2023. Alt derefter skal så laves gratis. Samtidig er det begyndt at knibe med at skjule overførelserne af penge fra almindeligt vedligeholdelse og fornyelse. Budgettet på leverandørkontrakterne holder - mens alle øvrige budgetter - herunder selve "driften af projektet" har udfordringer.
BDK er kompenseret for de gamle sikringsanlæg.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 
Bogen om DSB litra E
Bogen om DSB litra E
I 2006 udgav Steffen Dresler bogen ´DSB litra E svensk- og danskbyggede eksprestogslokomotiver´. Med forfatterens velvilje er bogen digitaliseret og forsynet med en ekstra tegning. Her er hele historien om de smukke E-maskiner.


 Læs artiklen 
Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990
I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen