Dobbeltspor Køge N - Køge - Afklaring, der er plads (Generelt)

af William Skov ⌂ @, fredag 13. december, 2019, 22:36 (315 dage siden) @ Svend

Da jeg har været inde og se på luftfotos kan jeg bekræfte at der er plads til et andet spor.

Se link: https://map.krak.dk/m/Ois5k

På link er indtegnet sporafstand 4,5 m.

Markør 1 - 3 - Nye sporskifter til udfletning af de to baner.
Markør 4 + 7 - Kort beton- eller spunsvæg.
Markør 5 - 6 - Tilsvarende beton- eller spunsvæg.
Markør 8 - Ny tunnel ved siden af den eksisterende.
Markør 9 - Nyt sporskifte på Køge St.

Da man i princippet godt kan have bygninger eller hegn lige uden for fritrumsprofilet (væg/hegn min. 3000 mm fra spormidte), undgår man at skulle ekspropriere særligt meget.
Ergo der er ingen nævneværdige forhindringer for dette andet spor.

Fra afgreningen lige inden passeringen af S-banen er der ikke længere behov for dobbeltspor, da der herfra er to enkeltsporede baner.

--
William S.
[image][image]
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen